At skulle brande noget så kedeligt som pap og plastik der egentligt er skabt for at lade indholdet shine er noget af en mundfuld. Men Waldorf & Sirloin kastede sig hovedkulds ud i at få bæredygtig emballage til at adskille sig fra konkurrenterne. I et marked hvor pris betyder mest og det er mere teknik end varens udseende der betyder noget kræver det noget at få ørenlyd.
Waldorf & Sirloin udviklede et koncept hvor det var æstetiske kreative billeder der skulle bære kommunikationen. I et konservativt marked skulle billederne lyse op og give opmærksomhed. Samtidigt med at motiverne er med til at give et indtryk af produktets bæredygtige kvaliteter.
Det vigtigeste virkemiddel var billedernes styling, her viste man mad der kunne være på Michelin restauranter, men anrettet på den bæredygtige emballage. Det er to verdner der mødes og skaber et ret modigt, til tider provokerende, men æstetisk udtryk.
Waldorf & Sirloin udviklede følgende elementer:
Brandidentitet; navn, logo, storytelling
Photoshoot & styling