Dining Week Nordens største restaurant festival
Sammen med San Pellegrino udviklede jeg Dining Week som var et brud med måden at lave "gode tilbud"

Dining Week blev skabt ud af af flere problemstillinger, vi var midt i finanskrisen, vinterferiens uge 7 var den mest stille uge på året i restaurationsbranchen og San Pellegrino ville ind på det danske marked med deres produkter til restaurantions branchen.

Dining Week blev født i hovederne på Bjørn fra San Pellegrino og jeg, men vi havde i vores vildeste fantasi ikke regnet med at Dining Week skulle blive det enorme monster det blev. Jeg elsker at løse problemer og netop Dining løser problemer; restauranterne, har ingen gæster, gæsterne har ingen penge. Rabat er på mange måde udskældt, men her fik vi pakket det ind i én uge hvor restauranterne laver en menu til en særlig pris sammen med San Pellegrinos produkter.

Konceptet faldt virkeligt lige i hjerterne på gæsterne, vi solgte over 25.000 billetter det første år. De senere år blev det normalen at vi solgte over 100.000 billetter, på trods af at flere konkurrenter dukkede op og gjorde det samme som os.

Det vigtige for mig ved Dining Week er at ideen kommer fra branchen selv, her er ikke tale om nogen der skal tjene penge på branchen udefra, men os selv der skaber flere gæster fordi det er vores problem.

Dining Week har nu kørt i over ti år og er en fast begivenhed, den har lært mig utroligt meget. Ud af den voksede bordbooking systemet bordibyen og billetsystemet madbillet. Igen to systemet skabt af branchen med kendskab til netop vores udfordringer og behov.

Dining Week har givet mig meget erfaring og ikke mindst givet de dygtige folk jeg omgiver mig med en masse viden om digitale systemer og det at drive en af danmarks, og nordens, største festivaler.